El design thinking es defineix com una actitud cap al disseny, centrada en el procés i no en el producte. Segons Tim Brown, el més conegut divulgador del terme, abans dissenyar era un exercici incremental, sense un impacte profund i al servei del consumisme. Si...
Blog
Què ens aporta la Bauhaus, cent anys després?
Els antecedents de la Bauhaus La segona meitat del s.XIX es caracteritza per la vulgaritat en el disseny editorial, amb paper de poca qualitat, tipografia vulgar i ornamentació i dibuix poc originals, tal com explica Enric Satué a “El diseño gráfico. Desde los...
COVID-19: algú encara dubta que cal estar preparats pels canvis?
Disseny Quan parlem de disseny amb persones de fora de l’àmbit creatiu, massa sovint s’associa als aspectes superficials d’un producte (estètica) i s’obvia el fonament estratègic i planificat que té tot projecte de disseny. Aquesta afirmació no és nova per ningú. Ara...
Papanek, el disseny sostenible
La vigència del llegat El llegat de Victor Papanek segueix vigent, és indubtable. Ho veiem quan reflexionem sobre les conseqüències de l’actual societat de consum, que ell va anticipar d’una forma gairebé messiànica, en termes d’impacte de les activitats productives...
Comentaris recents